Kjøpsbetingelser

Betingelser for kunder av nettbutikken

Når du gjennomfører et kjøp hos Annen Etage, aksepterer du våre kjøpsbetingelser.

Partene
Selger er Annen Etage Røa Torg AS, Tore Hals Mejdells vei 5, 0751 Oslo,
nettbutikk@annen-etage.no, 90470592, org.nr.: 923 147 349,
og betegnes i det følgende som vi/selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som du/kjøper/kjøperen.

Priser
Alle priser i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Prisen som oppgis når du fullfører kjøpet i kassen inkluderer og spesifiserer merverdiavgift, eventuell fraktkostnad og eventuelle gebyr i forbindelse med betalingsmetode. Det er ingen skjulte kostnader.

Vi tar forbehold om endringer i prisene, prisfeil, samt feil i lagerbeholdning. Dersom en vare du har bestilt er utsolgt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt blir bestillingen kansellert hvis ingen av varene kan leveres.

Rabattkoder kan kun brukes på ordinære varer, og er ikke gyldige for salgsvarer. Det er kun mulig å bruke én rabattkode per bestilling.

Salg og tilbud gjelder så langt lageret rekker, og kan være tidsbegrenset.

Produkter fra Lama
Fordi Lamas produkter er håndlagde, kan forskjeller i størrelse, struktur og farge forekomme. Dette er dermed ikke grunnlag for reklamasjon.

Produktbilder kan av samme grunn avvike fra utseendet på varen du mottar.

Betaling
Det er trygt å betale i nettbutikken, og du kan velge mellom de sikre betalingsløsningene til Klarna (faktura/delbetaling/kortbetaling) og Vipps.

KLARNA:

  • Faktura: Du får en faktura på mail når pakken din sendes fra oss. Fakturaen har 14 dagers betalingsfrist.
  • Kortbetaling: Beløpet trekkes fra ditt bankkort som en vanlig kortbetaling.
  • Delbetaling/konto: Du får én samlefaktura i måneden med alt du har kjøpt via Klarna.

For henvendelser om din Klarna-betaling, kontakt Klarna sin kundeservice: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

VIPPS:
Bruk Vipps-appen på mobilen din til å betale. Beløpet trekkes fra din konto.

Frakt/Levering
Vi leverer til adresser i Norge, bortsett fra Svalbard.

Du får alltid fri frakt på bestillinger over 1000,-. For bestillinger under dette beløpet er fraktkostnaden 99,- uavhengig av pakkens vekt og størrelse.

Levering hjem på døren har fraktkostnad 150,-.

Pakkene sendes med Posten/Bring og kan spores med sporingskoden du mottar på epost.

Vi sender så fort vi har pakket varene, og sender stort sett etter 1-3 virkedager (mandag-fredag). Hvis vi ikke klarer å overholde denne tiden vil du få beskjed via mail.

Kansellering/endring på bestilling
Vi ønsker at du skal motta pakken din så raskt som mulig, bestillinger pakkes derfor fortløpende. Vil du endre eller kansellere ordren din må ha vi rask beskjed.

Uavhentede pakker
Alle bestillinger på annen-etage.no er bindende. Hvis du ikke henter pakken du har mottatt og den kommer i retur til oss, vil du bli belastet med et gebyr på 300,- for å dekke våre administrasjonskostnader i den forbindelse. Eventuelt restbeløp blir kreditert via den betalingsløsningen du valgte ved bestilling.

Angrerett
Du har 14 dagers angrerett på varer kjøpt i nettbutikken. Send oss mail på epost nettbutikk@annen-etage.no og si fra om at du returnerer varer. Bruk gjerne «retur+ordrenummeret» som emne. Varene må returneres ubrukt og i original emballasje, og du må printe og fylle ut returskjemaet vårt som legges ved i pakken. Du er selv ansvarlig for å dekke fraktkostnader forbundet med retur. Pakker som sendes mot postoppkrav vil ikke bli hentet ut. Om varen returneres på en uforsvarlig måte har vi rett til å nekte refusjon.

Så snart vi har mottatt og behandlet returen din, vil beløpet for den/de returnerte varen(e) tilbakebetales via den betalingsløsningen du valgte ved bestilling. Hvis du returnerer hele bestillingen og du betalte frakt for å motta pakken, refunderer vi også det opprinnelige fraktbeløpet. Ved delretur refunderes kun beløpet for den returnerte varen. Merk at det kan ta opptil 14 dager fra vi refunderer beløpet til pengene er tilbake på din konto.

Hvis du valgte fakturabetaling fra Klarna da du bestilte, kan du selv utsette forfallsdatoen på www.klarna.no for å unngå et eventuelt purregebyr når du skal returnere hele eller deler av bestillingen. Du er selv ansvarlig for å dekke eventuelle purregebyr fra Klarna.

Du som kunde må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

  • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
  • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.

 Reklamasjon

Du er selv ansvarlig for å kontrollere varen(e) du har bestilt idet du mottar pakken. Hvis du har mottatt feil vare, eller en vare med skader eller mangler, ber vi deg kontakte oss på epost nettbutikk@annen-etage.no med ditt ordrenummer, samt beskrivelse og bilde(r) av varen og varens feil. Er det en skade/mangel på varen grunnet frakt ber vi deg gi oss beskjed så fort som mulig, og senest 14 dager etter mottatt ordre.

Ved godkjent reklamasjon dekker vi en eventuell returkostnad og sender deg en ny vare. Retur av varer ved reklamasjon må avtales med oss på forhånd, pakker som returneres mot postoppkrav vil ikke bli hentet ut. Vi tar forbehold om at varen kan være utsolgt, du vil da få tilbud om en tilsvarende vare, eventuelt refunderer vi beløpet for reklamasjonsvaren.

Hvis du valgte fakturabetaling fra Klarna da du bestilte, kan du selv utsette forfallsdatoen på www.klarna.no. Da unngår du et eventuelt purregebyr dersom du ønsker å vente med betaling til reklamasjonen din er ferdigbehandlet. Du er selv ansvarlig for å dekke eventuelle purregebyr fra Klarna.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid (14 dager dersom feilen skjedde under frakt, ellers 2 mnd.). Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Personopplysninger/Personvern
Dine personopplysninger blir aldri delt med en tredjepart, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre bestillingen. Dine personopplysninger vil aldri bli solgt til en tredjepart. Alle kundedata oppbevares ifølge norsk lov. Les mer om personvern ved å klikke her.

Til toppen